Alla inlägg under april 2013

Av Kristina - 28 april 2013 18:19

Tänk er följande scenario: Jag har precis fått höra att morfar har drabbats av obotlig cancer, syrran skall skilja sig, det ska bli omorganisation på mitt jobb, vilket förmodligen innebär att jag blir överflödig.
Jag sitter och deppar och funderar över livet. Radion är påslagen och plötsligt hör jag en hurtig reporterstämma: Nu önskar jag alla en fortsatt trevlig dag! Ursäkta mig, men början av min dag har inte varit speciellt trevlig. Man kan aldrig förutsätta att den man träffar haft en bra morgon/dag/vecka och uttala en önskan att det ska fortsätta så. Vad man däremot kan önska är en trevlig fortsättning! Märker ni skillnaden?
Jag uppmanar således alla radio- och tv-reportrar att tänka efter innan man talar. Och det gäller faktiskt oss alla. Trevlig fortsättning önskar
Kristina

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards